Beşiktaş'tan tarihi geri dönüş:13 yıl sonra Euroleague'de

Beşiktaş, EuroLeague hissedarlarının oy birliğiyle aldığı karar sonrası 2026-2027 sezonunda Avrupa basketbolunun en üst düzey organizasyonunda mücadele etme hakkı kazandı.

Türkiye basketbolu, 2026-2027 sezonunda EuroLeague'de üç takımla temsil edilecek. Beşiktaş, EuroLeague hissedarlarının gerçekleştirdiği toplantının ardından organizasyona katılım hakkı elde ederek Avrupa basketbolunun en üst düzey sahnesine geri döndü. Siyah-beyazlı ekip, 2012-2013 sezonundan sonra tarihinde ikinci kez EuroLeague'de mücadele edecek. Kulüp yönetiminin yaklaşık bir haftadır organizasyona katılım ihtimalini yüksek gördüğü süreç, yapılan oylamanın ardından resmiyet kazandı.
OY BİRLİĞİYLE KABUL EDİLDİ
Beşiktaş'ın 2026-2027 sezonunda EuroLeague'de yer alması, EuroLeague hissedarlarının düzenlediği toplantıda oy birliğiyle kabul edildi. Yaklaşık bir haftadır kulüp cephesinde EuroLeague'e katılım olasılığı yüzde 99 seviyesinde değerlendirilirken, bugün gerçekleştirilen toplantının ardından siyah-beyazlıların organizasyondaki yeri kesinleşti.
13 YIL SONRA AVRUPA'NIN ZİRVESİNDE
Beşiktaş, son olarak 2012-2013 sezonunda mücadele ettiği EuroLeague'e 13 yıl aranın ardından yeniden dönmüş oldu. Siyah-beyazlı ekip, 2026-2027 sezonunda Avrupa basketbolunun en prestijli organizasyonunda boy gösterecek.
TÜRKİYE ÜÇ TAKIMLA TEMSİL EDİLECEK
Beşiktaş'ın organizasyona dahil olmasıyla birlikte Türkiye, gelecek sezon EuroLeague'de üç temsilciye sahip olacak. 2026-2027 sezonunda Türkiye'yi EuroLeague'de Fenerbahçe Beko, Anadolu Efes ve Beşiktaş temsil edecek. Üç ekip, Avrupa basketbolunun zirvesinde mücadele verecek.
 

beşiktaş basketbol